Tüm ITRES kameraları, hat boyunca tarayıcı (pushbroom) tasarımına dayanarak havada kullanım için dizayn edilmektedir. Tanınabilir görüntü oluşumu, kameranın ileri taşınmasına dayanmaktadır. Yer bazlı kameraları kullanan müşteriler olmasına rağmen, büyük çoğunluk uçakları kullanmaktadır.
Her bir hiperspektral veya geniş bantlı kameralar, helikopterlerin de bulunduğu çeşitli platformlara takılabilmektedir. Ayrıca, müşteriler küçük, tek kişilik uçaklar ve zeplin de kullanmaktadır.
Kameralar, çok yüksek çözünürlüklü görüntüleme (bazı durumlarda 10 cm’e kadar düşen piksel boyutları) özelliğine sahiptir. Havadan kameralar ile, mekansal piksel çözünürlüğü iki yönde ölçülür: uçuş yönüne paralel olan hat boyunca (along-track) ve uçuş yönüne dik olan yatay hat (across-track)’tır. Yatay hat (across-track) çözünürlüğü, algılayıcının görüş alanı ve uçağın yerden olan uçuş yüksekliğinin bir fonksiyonuyken, hat boyunca (along-track) çözünürlüğü, uçak hızı ve algılayıcının entegrasyon zamanı veya çerçeve zamanına bağlıdır. Daha yavaş uçuş daha küçük piksel boyutuna ve bu nedenle daha yüksek görüntü çözünürlüğüne eşit olmaktadır.
Aşağıdaki tabloda algılayıcılar için yapılan görüntüleme platformlarının uçak türlerine ait bölümsel listesi gösterilmektedir.
Sabit Kanatlı Uçak Hiperspektral Platformları |
Helikopter Hiperspektral Platformları |
• Beechcraft KingAir • Britten-Norman (BN2) Islander • Cessna 310/320 • Cessna 404 • Cessna Citation • Cessna Skymaster • Piper Navajo (PA-34) • P68B (Partenavia Observer) • CASA-212 |
• Bell 206 JetRanger • Bell 206L LongRanger • Hughes 500 • Aerospatiale AS320 |
|
|
Hiperspektral platform olarak kullanılan CASA-212 uçağı |
Helikoptere ısıl TABI-320 ve Lidar kurulumu |